لوله فلکسیبل یا لوله فلکسی لوله منعطف و فلزی است که به عنوان یک پوشش و محافظ برای جلوگیری از صدمه دیدن کابل هایی که از درونش میگذرد مورد استفاده قرار میگیرد.

ویژگی های لوله فلکسی :

منعطف بودن، مقاومت در برابر کشش و چرخش، استحکام در برابر فشار بالا، طول عمر بالا، مقاوم در برابر نور آفتاب و رطوبت، تخلیه خودکار الکتریسیته ساکن، مقاومت در برابر دما زیاد و کم و قابلیت خود خاموش شونده از ویژگی های لوله فلکسی همسان سهند الکتریک میباشد.

انواع لوله فلکسی:
لوله فلکسی روکش دار:

معمولا از لوله فلکسی روکش دار برای محافظت از کابل ها در محیط های باز و یا مرطوب در کابل کشی برای نصب دوربین مدار بسته استفاده میشود. از آنجایی که روکش پی وی سی لوله فلکسی های روکش دار قابلیت خود خاموش شونده دارند نگرانی ای بابت آتش گرفتن کابل کشی دوربین مدار بسته باقی نمیماند.

لوله فلکسی بدون روکش

این نوع از لوله فلکسی روکش پلاستیکی پی وی سی ندارد. از این رو کاربرد آن بیشتر در محیط های داخلی است.

از آنجایی که لوله فلکسی های تولیدی شرکت همسان سهند  الکتریک از ورق گالوانیزه تولید میشود توانایی تحمل فشار حداکثری را دارد. سایز های استاندارد لوله فلکسی که همان قطر مقطع آن است به صورت استاندارد ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸ میلیمتر میباشد و میتوانید مطابق نیاز خود از آنها استفاده نمایید.
برای بستن لوله فلکسی به دیوار از بست های مخصوص این کار استفاده میشود که بسته به لوله فلکسی مورد استفاده سایز های مختلفی دارد. پس باید مطابق سایز لوله فلکسی مورد استفاده بست همان سایز تهیه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *